Doel van deze functie:
Je ontlast en ondersteunt het bestaande marketingteam maximaal met …
- Het genereren van een continue stroom van nieuwe leads en klanten.
- Het blijven inspireren van bestaande klanten zodat ze lange termijn klant worden/blijven.
- Het wakker maken van slapende klanten zodat ze geïnspireerd worden om opnieuw te kopen.
Taken en verantwoordelijkheden:
Als allround junior marketeer ondersteun je ons marketingteam in hun werkzaamheden. Je werkt zowel creatief, inhoudelijk als technisch met het marketingteam mee aan onze online en offline direct respons marketing campagnes. Je zet met andere woorden alle creatieve en inhoudelijke ideeën dankzij jouw technische kennis om in werkende en resultaatgenererende strategieën.
Deze zorgen ervoor dat wij de juiste klanten aantrekken, dat we de foute klanten op afstand houden en dat onze campagnes als gesmeerd verlopen.
Enkele gevarieerde opdrachten die wekelijks tot jouw takenpakket behoren:
- Je zet onze marketing e-mails technisch voor verzending klaar in ons systeem. (De inhoud ervan wordt samen met het team besproken of aangeleverd.)
- Je zet onze webinars technisch klaar zodat deze zonder technische mankementen gegeven kunnen worden.
- Je onderhoudt de betalingssystemen op onze website.
- Je gaat mee naar Businesslab evenementen om korte en langere filmpjes te maken en deze achteraf te editten tot leuk, boeiend en aantrekkelijk filmmateriaal die we kunnen gebruiken in onze direct respons marketing.
- Je zorgt ervoor dat onze WordPress website up to date blijft.
- Je blikt samen met onze sociale media experts het video-, beeld- en audiomateriaal voor onze podcast in tot een goed geheel en je zorgt ervoor dat dit gepubliceerd wordt op de verschillende platformen.
- Je voedt samen met onze sociale media experts onze sociale media kanalen met zelfgemaakte visueel aantrekkelijke posts.
- Je ondertitelt samen met onze sociale media experts korte filmpjes die An & Xavier maken en je publiceert ze op de kanalen en platformen die nodig zijn.
- Kortom: Je doet alles wat nodig is om de digitale communicatie van Businesslab op een vlotte, correcte en aantrekkelijke manier te laten verlopen.
Druk en print behoren in den beginnen niet tot jouw takenpakket of wordt tot het uiterste minimum gereduceerd, maar kan bij voldoende interesse en vaardigheden ook aan jouw takenpakket toegevoegd worden.
Jouw profiel
- Je hebt een duidelijke match met onze waarden.
- Je hebt een Bachelor diploma op zak of je kan ons kan overtuigen van jouw gedrevenheid, vaardigheden en denkcompetenties want een diploma aan zich is voor ons niet het belangrijkste.
- Je zit goed in jouw vel. Je staat stevig in je schoenen en je laat je niet makkelijk uit je lood slaan.
- Je wil jouw talenten elke dag ten volle benutten. Je bent bereid om te leren en te groeien door kritisch naar jezelf te kijken en open te staan voor opbouwende feedback.
- Je beschikt over een portie goesting, enthousiasme en energie waar Redbull alleen maar jaloers op kan zijn.
- Je hebt je hart op de juiste plek. Je wil niets liever dan mensen vooruit brengen.
- Je bent positief ingesteld.
- Je houdt van een stevige dosis adrenaline om deadlines te halen.
- Je bent bereid de rechter hand van het creatieve marketingteam te zijn en hun ideeën technisch uit te rollen.
- Je bent bereid om jouw tanden in jouw taken te zetten zodat het resultaat dat van jou verwacht wordt door iedereen gewaardeerd wordt: Wij, jij én onze klanten.
- Je bent oplossingsgericht. Beter nog: je denkt proactief zodat je zoveel mogelijk uitdagingen voorkomt.
- Je bent in staat om in een wirwar van taken en to do’s, de juiste prioriteiten te stellen en jouw efficiëntie hoog te houden.
- Je durft kritisch na te denken over jouw doen en laten en over jouw verschillende opdrachten. Daarna durf je suggesties doen die de zaak positief bestendigen.
- Je bent coachable. Dat betekent dat je bereid bent om nieuwe zaken te leren, te ontdekken en jou deze snel eigen te maken. Niet alleen op en tijdens het werk, maar als het nodig is ook even buiten het werk.
- Je houdt van een duidelijke en to the point-communicatie. Wat goed is benoemen we met veel plezier en wat verbeterd kan worden zeggen we ook. Alles met het nodige respect natuurlijk.
- Je bent betrokken.
- Je bent hands-on.
- Je bent iemand die even goed in teamverband, als zelfstandig alleen kan werken.Je omringt je graag met een dynamisch team.
- Je beschikt over een wagen en je hebt een geldig rijbewijs.
- Je hebt een net en verzorgd voorkomen. Je bent in staat je voorkomen aan te passen aan de situatie. Op kantoor: net, verzorgd en semi-professioneel/casual. Op events: net, verzorgd en professioneel.
Jouw basisvaardigheden
- Een absolute vereiste is dat je heel erg bedreven bent, in het vlot en efficiënt hanteren van de computer en smartphone.
- Een Apple computer kent voor jou geen geheimen of je bent bereid hier snel en meer over te leren.
- Het is een plus als je al minstens 2 intensieve jaren ervaring hebt met online marketing en sociale media, doch als je ons kan overtuigen van jouw goesting, leergierigheid en leerbereidheid, dan ben je ook welkom.
- Je Nederlands heeft een goed niveau. Dat betekent zonder spellingsfouten. Goede verkoop genererende sales copy en call to actions leren schrijven vind je uitdagend, maar kijk je ernaar uit.
- Je bent gebeten en gepassioneerd door alles wat ook maar ruikt naar digitale media, digitale communicatie en sociale media.
- Je hebt kennis van de fora: Facebook, Instagram, Youtube en je bent ook bereid je verder te verdiepen in LinkedIn, Tiktok en andere fora.
- Je bent in staat om mee te denken over de verbetering van het strategisch plan voor de fora Facebook, Instagram, Youtube.
- Je bent in staat om de Engelse taal te begrijpen. Deze is nodig en belangrijk om het online trainingsmateriaal dat we voor jou ter beschikking stellen vlot te begrijpen en te verwerken.
- Je hebt een goed grafisch oog (inzicht). Je bent in staat niet alleen visueel OK-ogende posts te maken en op korte termijn om goede sales copy en CTA’s te schrijven die verkoop genereren.
- Je bent bereid om verschillende software onder de knie te krijgen zoals: WebinarJam, Mailblue, Leadpages, WordPress, etc…
16 zaken die je van ons mag verwachten
- Je komt terecht in een missie- en resultaatgedreven onderneming met grootse ambities.
- Businesslab biedt jou een boeiende functie met heel veel verantwoordelijkheid.
- Je komt terecht in een klein dynamisch en gemotiveerd team binnen een succesvolle organisatie.
- Je komt terecht in een gedreven werksfeer met een gepassioneerd en fijn team.
- Je kan rekenen op actieve werkweken vol uitdaging.
- Wij zorgen ervoor dat je de juiste tools tot je beschikking hebt om je werkzaamheden goed uit te voeren:
- een laptop (mac), een muis, een deftige bureaustoel en bureautafel, koptelefoon, schrijfgerief, e.d.
- Er is ruimte voor persoonlijke ontwikkeling door gerichte interne opleidingen.
- Je werkt nooit (of echt geheel uitzonderlijk) in het weekend.
- Je krijgt een goed opleidingstraject dat start met een stap voor stap onboardingsplan waardoor je niet alleen op professioneel vlak, maar ook op persoonlijk vlak groeit.
- Jouw werkplek is ons kantoor in het makkelijk bereikbare en prachtig groene Lotenhulle (deelgemeente van Aalter).
Weg van alle drukte, met voldoende gratis parkeerplaats bij de deur. Helaas geen mogelijkheden met het openbaar vervoer. - Je maakt vanaf dag 1 het verschil voor ons en onze klanten.
Elke ondernemer die je inspireert met jouw acties, is bij Businesslab een overwinning die het hele team weet te waarderen. - Klassieke kantoordagen (fulltime) beginnen om 8.30u en eindigen op 17.15u. Op vrijdag zelfs om 15.15u. Maar we bieden hierin graag de nodige flexibiliteit zodat we voor iedere de meest comfortabele tijden vinden.
Op dagen waarop er events zijn, vragen we wel flexibiliteit. Deze data worden vaak weken al op voorhand gecommuniceerd. - Je kan direct starten.
- Je krijgt een fulltime job met contract onbepaalde duur.
- De koffie en de Royco-minutesoep staan voor jou ter beschikking, evenals de croque-monsieur-machine. 🙂
- We stellen een marktcomform loonpakket voor jou samen op basis van:
- Jouw relevante ervaring.
- De marktconformiteit.
- Jouw noden.
Specifiek voor deze functie
- Als startende Online Marketeer begeleiden we jou intensief tijdens een periode van 10 weken. In die periode kom je niet alleen te weten hoe we alles aanpakken: software, scripts, efficiëntie e.d. , je gaat ook actief aan de slag met marketingacties samen met het marketingteam. Zo ontdek je snel hoe we hier te werk gaan. “Al doende leert men,” komt hier goed van pas.
- Loon: min. 2100 – max. 3000 euro bruto per maand
Dit is onze selectieprocedure
- Stap 1: Stuur jouw CV en jouw motivatiebrief door naar werkenbij@businesslab.be – Gebruik als onderwerpregel jouw naam, maar omgekeerd gespeld.
- Stap 2: Weet je ons te overtuigen? Dan gaan we over tot een kort telefonisch interview.
- Stap 3: Een eerste face to face gesprek met mogelijks een opdracht.
- Stap 4: Een tweede gesprek, eventueel aangevuld met een test.
- Stap 5: Vinden we een match, dan doen we jou een voorstel.
Twijfel je nog? Maar lijkt de vacature je echt wel te interesseren?
- Stap 1: Stuur jouw CV door naar werkenbij@businesslab.be, vermeld voor welke functie je interesse hebt en vraag naar de data en uren van de “Open-Deur-Voor-Talent”- momenten.
- Stap 2: We nodigen je asap uit voor een “Open-Deur-Voor-Talent”-moment.
Dit is een totaal vrijblijvende rondleiding en kennismaking in onze onderneming en een meet & greet met ons team.
Wees er snel bij. Eens we de geschikte personen vinden, sluiten we de sollicitaties af.